tirsdag den 16. juli 2013

RIBSSAFT :)

I weekenden fik jeg lavet ribssaft, mums det smager bare skønt.


Opskrift på ribssaft :
1kg ribs ( bærerne pilles af stilk)
4dl vand (vandet skal kun lige dække bærerne)
kog bærerne i vandet 20 min. mos bærerne op af grydens side. Hæld bærerne i en si med et rent klæde (viskestykke eller lignende ).
75cl saft blandes med 3 dl rørsukker og 1 spsk. vaniljesukker, det varmes op under omrøring til alt sukker er smeltet. Hvis du laver større mængder kan konservering tilsættes. God fornøjelse :)

1 kommentar:

  1. Åh, den farve!! Har en dejlig erindring om min farmors ribssaft - og jeg var altså kun 3-4 år, men det må have gjort indtryk. Ribssaft og rabarber er mine foretrukne. Desværre har vi ikke ribs her, men rabarber har jeg lige trukket i haven.

    SvarSlet